Welcome Guest. Please login or register.

Author Topic: Mass Air Flow Sensor -> DIAGNOSTIC  (Read 14182 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline newmedia

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 39
    • www.masinimari.com
Mass Air Flow Sensor -> DIAGNOSTIC
« on: November 09, 2007, 16:46:24 »
haw can we test the Mass Air Flow Sensor with the Opel Scanner


Offline Artur

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 3611
    • OpelScanner
Re: Mass Air Flow Sensor -> DIAGNOSTIC
« Reply #1 on: November 09, 2007, 16:49:29 »
haw can we test the Mass Air Flow Sensor with the Opel Scanner

Please specify the engine and ECU.

Offline newmedia

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 39
    • www.masinimari.com
Re: Mass Air Flow Sensor -> DIAGNOSTIC
« Reply #2 on: November 09, 2007, 17:07:48 »
engines:

y20dth
&
y17dt

why does it mater what ecu i have ?
the parameters aren't the same 

Offline Artur

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 3611
    • OpelScanner
Re: Mass Air Flow Sensor -> DIAGNOSTIC
« Reply #3 on: November 10, 2007, 00:09:18 »
engines:

y20dth
&
y17dt

why does it mater what ecu i have ?
the parameters aren't the same 

Those are different engines and different ECUs.
TIS specifies the following values fof Mass Air Flow:

Y20DTL - 300...450 mg/stroke, engine idle
Y17DT - 25...40 kg/h, engine idle



Offline ELK

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 625
  • LV
Re: Mass Air Flow Sensor -> DIAGNOSTIC
« Reply #4 on: November 10, 2007, 16:21:15 »
haw can we test the Mass Air Flow Sensor with the Opel Scanner
Sorry, I don't know english very well. Therefore I'll reply in Russian. Maybe, someone will translate my answer.
 Прверка датчика масового расхода воздуха является одним из самх сложних процедур в диагностике двыгателя. Слишком много факторов влияет на прохождение воздуха через МАф, связи с чем и меняется его показания. Потому проверку этого датчика практически невозможно провести сканером. И не важно, это Опельсканер, или какой то другой. На некоторих двыгателях показание с датчика можно оценивать по параметрам выдаваемим при включении зажигания и в режиме полной нагрузки, но это всё равно будут лиш косвеними.
 Намного лутще МАФ проверять осцилографом. Оценивается, как набор напряжения на сигнальном проводе, при включении зажигания, так и сама форма осцилограмми, при резком откритии дроселя. Но также надо учеесть, что на показания может влиять индивидуальное состояние конкретного двыгателя. Самой методики проверки, здесь касатся не буду, ибо она не однократно и со всех сторон описана на разних сайтах и форумах, связанних с диагностикой автомобилей. К тому же при произведении этой прцедури, не малое значение, имеет опит и знания человека, проводящего эти процедури.
 Так что , как не прискорбно, при всей мощи диагностических приборов нашего времени, самим точним методом, всё же остаётся ...замена подозриваемого датчика на новий.
« Last Edit: November 10, 2007, 16:22:52 by Artur »

Offline reino11

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 5
Re: Mass Air Flow Sensor -> DIAGNOSTIC
« Reply #5 on: November 17, 2007, 15:08:58 »
If the engine, turbo charger, EGR are ok and the intake manifold dos not leak then all one specific type engines should give a specific maximal mass air flow value by full throttle.
The mass air flow sensor when its old dose not reach the maximal value that means that it measures less air  then in the reality passes by the mass air flow sensor, that means less power.
I think that the best way to diagnose a mass air sensor is to always notice the maximal values with the scanner by a new sensor when the sensor is replaced
Before you but in a new sensor notice the max value of the old sensor and compare it with the new one later. :P

Offline mkaminski100

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 6
Re: Mass Air Flow Sensor -> DIAGNOSTIC
« Reply #6 on: February 09, 2008, 11:36:00 »
Do you have any values for MAF in X20XEV engine? Petrol consumption in mine is enormous and I checked O2 sensor and MAF but i looks OK. I don't know what the proper values are.
Can you please help me with that?